Donnerstag, 5. Mai 2011

Starcraft 2 Blizzard aktualisiert PTR-Patch 1.3.3

Rund eine Woche ist es nun her, daß in der US-Battle.Net-Region ein neuer Testpatch mit der Nummer 1.3.3 erschienen ist. Blizzard hat diesen nun erstmals aktualisiert, sowohl in Sachen Balancing, als auch vom Umfang der Bugfixes. Nachfolgend könnt ihr lesen, was Blizzard aktuell für Patch 1.3.3 vorschwebt:


General
The default hotkey to toggle in-game music on/off has been reverted to its hotkey prior to Patch 1.3.0. The hotkey to display APM in the observer stat panel has been changed as a result.


Balance
PROTOSS
Archon
Now a massive unit.
Range increased from 2 to 3.
Cybernetics Core
Research Warp Gate time increased from 140 to 160.
Gateway
Sentry train time decreased from 42 to 37.
Warp Gate unit train times remain unchanged.
Pylon power radius has been decreased from 7.5 to 6.5.
TERRAN
Bunker
Salvage resource return reduced from 100% to 75%.
Ghost
Cost changed from 150/150 to 200/100.
Thor
Thor now has 200 max energy, and starts with 50 energy.
250mm Strike Cannons now cost 150 energy to use (cooldown removed).
ZERG
Infestor
Speed decreased from 2.5 to 2.25.
Spore Crawler
Root time decreased from 12 to 6.


Bug Fixes
Fixed an issue where Ghosts could not quickly EMP the same location.
Fixed an issue that allowed players to stack air units when issuing a queued stop command before the units reached the end of their patrol point.
Fixed an issue where unplugging your USB headset while another player was talking to you could cause a crash.
Fixed an issue where the APM statistic could be artificially increased.
Fixed an issue where 3D unit portraits were not animating smoothly at slow game speeds.
Fixed an issue where, when viewing a replay, no text message was displayed when a player left a game.
The Taiwanese hotkey to display/hide the game UI while in Observer mode now works correctly.


Interessant ist dabei vor allem auch der Vergleich der neuen Patchlogs mit der vorherigen Version. So wurden u.a. die Archon-Reichweite erhöht, die kürzeren Bauzeiten für Stalker und Berserker zurück genommen und neue Änderungen für den terranischen Thor hinzugefügt. Doch noch ist davon natürlich nichts in Stein gemeißelt. Die Spiele auf dem Testserver und die Reaktionen auf die Patchlogs werden die finale Version, die dann auch die EU-Region betreffen wird, sicher noch beeinflussen.

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