Freitag, 27. Mai 2011

World of Warcraft Bluepost: Bedarf-Wurf macht Items in Patch 4.2 seelengebunden

Nachdem das Thema “Ninja-Looten” erneut durch die Foren geisterte, hat Bashiok in einem Posting bestätigt, daß mit Patch 4.2 Items, auf die Bedarf gewürfelt wird seelengebunden sind. “It´s in 4.2″

In einem weiteren Posting geht er noch einmal detaillierter auf das Thema ein und gibt zu bedenken, daß es natürlich nicht einfach ist ein System zu entwickeln, bei dem ausgeschlossen wird, daß jemand auf ein Item würfelt, welches er nicht “verdient” hat bzw. nicht bekommen sollte. Aktuell gibt es schon Vorgaben, die dafür sorgen, daß jemand nicht auf Items würfeln kann, die er nicht verwenden kann. Eine noch striktere Änderung würde ein “‘Schwarz/Weiss” System erfordern und Blizzard möchte nicht anfangen z.B. nach Skillung oder Werten auszuschliessen.


Man sollte immer daran denken, daß eine Instanz, die man über den Dungeon-Finder betritt, auch andere Bedarf auf Items haben können egal ob man glaubt sie hätten es verdient oder nicht.
Er gibt den Ratschlag die Gruppe vorher zu informieren, wenn man ein Item dringend benötigt um so ggf. vorher schon abklären zu können wer Interesse hat.

Er sagt auch nochmal, daß das System so wie es ist nötig ist, weil wenn nur Tanks auf ein Teank-Gear würfeln können, wäre es ja für alle anderen sehr schwer sich ein Tank-Gear aufzubauen. Dies möchte man bei Blizzard ausschließen. Es würde die Gefahr bestehen, daß das Loot-System dann so strikt ist, daß es nicht mehr hilft, sondern als Behinderung empfunden werden kann.

Hier die Originalzitate:

Need roll makes items soulbound in Patch 4.2
It’s in 4.2

Anti Ninja Loot System
I think what you want is a system that keeps people from rolling on the gear you want because you don’t believe they deserve it to the same degree you do. There are already restrictions in place that keep people from rolling on items they can’t use. We don’t want to begin restricting what people can roll on based on current spec, because that’s not a black or white situation, which is how the system would need to be set up to work how you’d like.

There are some surefire ways to avoid or seriously cut down on situations like this, but it should be understood that if you enter into Dungeon Finder your rolls can go up against the rolls of someone else, regardless if you think you should get preference or not.

If you’re looking for a certain item, I’d let the group know before the first pull and ask if anyone else is going to roll need on it. If nothing else it’ll show everyone your intent, and put anyone on display who (at the consensus of the group) isn’t playing by what you’d consider to be fair.

[...] To bring one more to the table (or reiterate one, I haven’t read all 20 pages), and it’s one that is a big reason why the system works as it does: if only tanks can roll on tank gear, then it becomes really hard for anyone else to build up the gear they need to be able to tank. We would end up with a bunch of undergeared tanks (“Sorry guys, but this is the only way I can get armor,”) or worse, fewer tanks in the system overall because nobody can get gear. People would be forced to gear for healing or tanking through other means because they wouldn’t be able to move fluidly from leveling as DPS to Dungeon Finder and begin acquiring the gear they need to fulfill their role. Or, the Light forbid, one day someone decides they want to try healing or tanking and needs to begin building a set.

At some point systems become so ‘helpful’ that they’re a detriment. For that reason we have to reach a point where we’re making sure we’re stopping the majority of negatives, but not squeezing the egg of problems so hard that we create four messier ones.

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