Montag, 23. Mai 2011

World of Warcraft Bluepost: Der Schlüsselring verschwindet mit Patch 4.2

Wie Blizzard heute in einem Bluepost verlauten lässt, wird der Schlüsselring mit 4.2 verschwinden, da die Veränderungen im Spiel dazu geführt haben, daß man auf diesen mitlerweile fast verzichten kann.

Als in Patch 1.11 der Schlüsselring eingeführt wurde, war dies eine Möglichkeit die vielen Instanz- und Quest-Schlüssel die es im Spiel gab auf praktische Weise zu verstauen. Er half wertvollen Taschenplatz zu sparen, als eine 18-Slot Tasche noch das Maximum an Stauraum bot. Im aktuellen Content gibt es nicht mehr viele Bereiche, wo Schlüssel eine große Rolle spielen, so daß man auf den Schlüsselring verzichten kann und den Platz in der Benutzeroberfläche für andere Dinge nutzen kann.

Aktuell arbeitet Blizzard daran mit Patch 4.2 ein System zu implementieren, welches das Entfernen des Schlüsselrings ermöglicht und dem Benutzern wenig Mühe bei der Umstellung macht. Schlüssel die keinem Zweck mehr im Spiel dienen werden ganz entfernt und man erhält den Geld-Gegenwert, den man beim Verkäufer erhalten würde.
Schlüssel die aus alten Quests oder Quests stammen, die mit Cataclysm entfernt wurden, werden ohne Verkaufspreis aus dem Inventar gelöscht. Die Schlüssel, die möglicherweise noch irgendeinem Zweck dienen werden in das reguläre Inventar transferiert. Sollte nicht genügend Platz im Inventar sein um alle Schlüssel die dann noch vorhanden sind aufzunehmen, werden diese im Hintergrund gespeichert und erscheinen nach einem Log-Out oder dem Betreten einer neuen Zone (z.B. Battleground oder Instanz) im Inventar, sobald neuer Platz in diesem frei gemacht wurde.

Hier das Originalposting:

World of Warcraft has evolved quite a bit since the day the Keyring bag slot was added in patch 1.11. When implemented, this Keyring provided players with a convenient way of storing dungeon, quest, and other keys automatically. Back when the largest bag was a mind bottling 18 slots – rumoured to be bottomless – the Keyring helped save precious bag space. But as things tend to do, time went on, bags got bigger, and designs for gating content (literally and figuratively) evolved through the years.

In today’s Azeroth, keys don’t really serve much of a purpose except to take up physical storage space from the game (which could be used for other awesome stuff), and visual interface space on yours. Because of this, we’ve decided to get rid of the Keyring in order to free up some user interface space for exciting new features. This change could also potentially allow us to play around with the amount of default storage space you’re allotted down the road. So, what does this mean for you and the keys you might not have looked at in the last couple expansions or so?

We’re currently working on the implementation of a system in patch 4.2 which will handle the removal of the Keyring, while causing you as little hassle with keys as possible. Some keys which no longer serve a purpose in the game will automatically be removed from your inventory. In return, you’ll be compensated for them with their respective vendor sell prices in gold. You might also have random leftover quest keys from outdated quests, or quests which were removed in Cataclysm. Keys that fall into this category have no use and no sell price, as they are labelled as quest items, and will be automatically removed from your inventory. Any remaining keys that might still potentially serve some use in the game will be transferred into your regular inventory. If there is not enough space in your inventory to hold any leftover keys once patch 4.2 hits live realms, the keys will be placed in a backlogged storage system. Once space is made for a backlogged key, the key will take that space after you log out or switch to a new zone (i.e. changing continents, entering a dungeon or Battleground, etc.).

We are continuing to work on new ways of allowing you to better manage the storage of various items in the game, and it is our goal to make sure the removal of the Keyring causes as little inconvenience to you as possible.

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